این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشدپروژه کار آموزی بررسی انواع بویلر و میزان عملکرد آن در نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبیدیگهای بخار برای تولید بخار آب گرم بمنظور تولید برق ، استفاده در پروسه های صنعتی و گرمایش بکار می روند. دیگهای بخار بر این اساس طراحی می شوند که انرژی را که معمولاً از احتراق سوختها بدست می آید به سیال درون دیگ انتقال می دهند و بخار یا آبگرم با فشار ، درجه حرارت و کیفیت مورد نیاز تولید می کنند و در این روند بایستی ضایعات حرارتی تا حد ممکن کاهش یابد. صنایع شیمیایی ، دارویی ، غذایی ، تولید کاغذ ، قند و شکر و… از صنایعی هستند که هر یک به نحوی از بویلر استفاده می کنند . بویلر مجموعه ای است شامل اجزائی نظیر درام ، سیستم چرخه طبیعی ، سیستم چرخه اجباری ، کوره ، سوپر هیتر ، ری هیتر ، اکونومایزر ، علاوه بر اجزای فوق هر بویلر شامل دو فن کشش اجباری ، دو فن تزریق ، دوگرمکن هوا ، چهار گرمکن هوا به وسیله بخار هم چنین تجهیزات اشتعال سوخت و سیستم شستشو دهنده اتوماتیک می باشد. کوره و ناحیه HRA (بازیابی حرارتی) از دیگر قسمت های یک بویلر است که عمل احتراق در ناحیه کوره صورت می گیرد و محصولات احتراق با گذشتن از ناحیه بازیابی حرارت بخار را سوپر هیت کرده و همچنین تجهیزاتی که صرفه های اقتصادی اقتصادی را موجب می شوند نظیر اکونومایزر را حرارت دهی می کنند. قسمت های کف ، سقف ، جلو و دیواره های کناری بویلر که ناحیه کوره HRA را تشکیل می دهند از لوله هایی ساخته شده که آب در آنها جریان داشته و به دیواره های آبی (WATER WALL) معروفند. جریان لازم در سیستم گردش اجباری ، سیستم بوسیلة پمپ های چرخشی (Boiler circulation Pump – BCP) ایجاد می شود. همانگونه که از نامگذاری این سیستمها بر می آید آب در یک سیستم بسته در گردش است. آب درون لوله های کوره یا جذب حرارت به مخلوط آب و بخار تبدیل و نسبت بالا و از طریق لوله های بالابرنده (Riser) به درام وارد می شود. جدا سازی آب بخار در درام انجام میگیردوآب جداشده (ونیز آب تازة وارده به درام) ازطریق لوله های پایین آورنده(Down Comer) به قسمت پایین کوره هدایت وبا استفاده ازپخش کننده ها(Distributer / Feader) مجددا به لوله های دیواره کوره وارد میشود. در سیستم گردش اجباری پمپهای چرخشی در مسیر این چرخش قرار می گیرند و کار گردش آب را انجام می دهند.فهرست مطالبمقدمهفصل اول : تقسیم بندی انواع بویلرتقسیم بندی دیگ بخارطبقه بندی از لحاظ موقعیت سیال گرم و سرد نسبت به دیگ بخاردیگهای بخار لوله آبیفصل دوم : سیستم گردش اجباریمعیارهای طراحی گردشتقسیم بندی بویلرها از نظر سوختبویلرهای بازیابیفصل سوم : معرفی طرحها و مدلهای مختلف بویلربویلرهای نیروگاهی و صنعتیمقایسسه بویلرها از نظر آرایش مشعلهامقایسه بویلرها از نظر سیستم تبخیرفصل چهارم : تجهیزات جنسی دیگ بخار بازیافت حرارتیشستشودهنده های دودری سوپر هیترهاهوازداپمپ آب تغذیهکارآموزی بررسی انواع boiler و میزان عملکرد انواع بویلر بر نیروگاه های سیکل ترکیبی و حرارتی
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.موضوع : گزارش کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستم کنترل در شرکت میسانبا پیشرفت الکترونیک و ایجاد حوزه های تخصص نیاز به مهندسین تکنسین ها و طراحان در عرصه مختلف صنعتی فنی و مهندسی شرکت ها و کارخانجات روز به روز بیشتر می شود ارضاء این نیاز مستلزم تربیت و آموزش نیروی انسانی در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی می باشد .ولی متاسفانه چون بیشتر در دانشگاهها درسها جنبه تئوری و غیره کاربردی دارد وجود واحدی به نام کار آموزی نیاز اساسی می باشد .رفتن دانشجو به یک مرکز صنعتی باعث اتصال و ارتباط تئوری و عملی می شود البته به شرط اینکه دانشجو به مرکز صنعتی خوبی معرفی شود در صنعت بهترین مکان کار آموز جایی است که در آن پروژه احداث می شود .در کار آموزی همین اینکه دانشجو با قسمت های یک مرکز صنعتی اعم از خدمات تولیدی نگهداری مفهوم برخی کلماتی مثل کارفرما پیمانکار ناظر و غیره آشنا می شود خود تجربه گرانبهایی است این مدت که اینجانب در کارآموزی به سرمی بردم با قسمت ها و موضوعات بسیار مختلفی سر و کار داشته ام که بعضا از آنها با رشته ام (الکترونیک)اصلا ارتباطی نداشت ولی تجربه بسیار خوبی بود در کل به نظر من کار آموزی نقطه عطف علم و عمل است که باید هر دانشجویی آنرا بگذراند .این گزارش از پنج فصل تشکیل شده است که به طور اجمالی در زیر آمده است.فصل اول : در این فصل در مورد اشنایی کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان توضیحاتی آمده است .فصل دوم: در این فصل آشنایی کلی با سیستم برق کارگاه برخی ادوات و تجهیزات برقی نحوه کابل اندازی و شناسایی تابلو های برقی و باطری و شارژر می باشد .فصل سوم : ابتدا آشنایی کلی با تجهیزات ابزار دقیق و اصطلاحات آن و اندازه گیری برخی کمیت ها مانند دما فشار و نیز طریقه کالبراسیون تجهیزات ابزار دقیق می باشد سپس شکل برخی ولو ها و ... آمده استفصل چهارم : در این فصل به طور کلی از سیستم کنترل حاکم بر کارگاه که همان dcs می باشد بیان می شود و بعد در مورد PLC تغذیه آن و کارتهای آن و ... بحث می شود .فصل پنجم : در این فسصل که فصل آخر می باشد برخی نقشه ها و دیاگرام تعدادی تابلو های توزیع که تشکیل از مدار فرمان و فرمان و مدار قدرت و مدار کنترل بانک خازنی و... م نیز یک نمونه دیتا شیب کالیبراسیون تجهیزا ابزار دقیق آمده استکار آموزی و شرکت میساندانلودگزارش کارآموزی برق، ابزار دقیق و سیستم کنترل در شرکت میسانفهرست مطالبفصل اول : آشنای کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان4فصل دوم : سیستم ها برقی ، باطری و شارژر8سیستم برقی11شناسایی دستگاه تست خط ارت17باطری و شارژر34نمایش گرها37قطع اضطراری هر دو شارژر42مشخصات فنی تابلو توزیع47فصل سوم : ابزار دقیق53اصطلاحات ابزار دقیق56جریان سنج مغناطیسی 66اندازه گیری مقاومت73کلیبراسیون89فصل چهارم: سیستم کنترل و PLC94ساختار سیستم کنترل99کنترل کننده PLC 106تنظیم آدرس کارت های ورودی و خروجی111
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشدپروژه کار آموزی کارخانه واگن پارس سنسورهاکارخانه واگن پارس تنها واحد تولیدی سازنده خودروهای ریلی می باشد که با سرمایه ای بالغ بر یکصد و چهار صد ریال و با سرمایه گذاری باسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران احداث شده استوار مهر ماه 1363 تولیدات خود را آغاز نموده است. محل احداث این کارخانه در کیلومتر 4 جاده اراک-قم می باشد و در زمینی به مساحت 37 هکتار احداث گردیده است که مطابق اساسنامه 60 درصد سهام آن متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد. هدف از احداث کارخانه جوابگویی به نیاز داخلی در مرحله اول و سپس صادرات بوده است. با توجه به حجم زیاد واردات و صادرات و بارگیری در بنادر نیاز به تاسیس این کارخانه احساس می شده است.این شرکت ابتدا پروژه تولید هزار دستگاه واگن باری ومسافری و تعمیرات2500 دیتگاه واگن باری را با همکاری شرکت اتریشیS.G.p شروع نمود که پس از پیروزی انقلاب قرار داد همکاری با شرکت اتریشی لغو و قرار داد جدیدی با شرکت واگن یونیون آلمان منعقد گردید. با توجه به نیاز عاجل کشور به تجهیزات ریلی تولیدات شرکت واگن پارس رسما از ابتدای نیمه دوم 1363 شروع گردید.تولیدات اصلی کارخانه : 1. واگن مسافری درجه یک 2. واگن مخزن دار مخصوص حمل مایعات نفتی(در دو مدل) 3. واگن حمل گازمایع 4. واگن حمل گندم واگن 5. واگن حمل سنگ آهن(شش محوره و چهار محوره) 6. واگن مسقف 7. واگن کفی 8. واگن شن کش9. واگن حمل پودرو سیمانواگن لبه کوتاهلوکوموتیو دیزل الکتریک ME10لوکوموتیو دیزل الکتریک آلسترملکو موتیو دیزل الکتریک ME10 :لکو موتیو دیزل الکتریکME10 ساخت واگن پارس لکو موتیوی است. برای ماموریت های مختلف که نیروی محرکه آن به وسیله برق از طریق ژنراتور تامین میگردد. و بعنوان لکو موتیو مانوری یا کششی در خطوط اصلی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بطور دائم مورد بهربرداری قرار میگیرد.این لکو موتیو برای موقعیت جغرافیایی با درجه حرارت بین 45 + و 15 – درجه سانتیگراد تا ارتفاع 1800 متر از سطح دریا طراحی شده است. کابین راننده که تقریبا در وسط قرار دارد راننده را از حداکثر دید وسیع و همه جانبه برخوردار مینماید.تجهیزات مورد نیاز جهت حرکت کنترل و ترمز بطور جداگانه برای هر دو جهت حرکت در کابین راننده بطور ضربدری نصب شده است که از نظر صرفه جویی زمانی در هنگام دور زدن لکو موتیو در ایستگاهها قابل ملاحظه میباشد. در کابین راننده تجهیزات کنترل برق والکترونیک و سیستم علائم اخباری و تجهیزات ضروری مربوط به لکو موتیو تعبیه شده است. واگن مسافربری درجه یک : واگن مسافربری درجه(1) با ده کوپه به گنجایش 60 نفر مسافر منطبق با استانداردهای بین المللی راه آهن های اروپا (UIC) مجهز به امکانات رفاهی مانند تهویه مطبوع تخت خواب میزهای تا شو سیستم پیام رسانی نور پردازی و فضای کافی جهت تردد وبار مسافرین طراحی وسخته شده استفهرست مطالبآشنایی با مکان کارآموزیمقدمهفصل اولتعریف عبارت سنسورتکنیک های تولد سنسورسنسورها در تکنولوژی لایه نازکسنسورهای سیلیکانیخواص سیلیکان واثرات آنهابرسنسورهافصل دومسنسورها اکوستیکی ، سنسورها ی صوتی وکاربردهایسنسورهای موج صوتی سطحیفصل سومسنسورهای گازیSAWکاربردهایی ازسنسورهای سرعت وشتابتوضیحات مکملفصل چهارمسنسورهای مکانیکیشتاب سنج هاسنسورهای FLOWفصل پنجمسنسورهای نوریمقاومت های نوریسنسورهای نیمه هادی نوری برای آشکارسازی الکترومغناطیس و امواج هسته ایدیودهای نوریترانزیستورهای نوریمثالی ازکاربرد سنسورهای نوریسایر مواد نیمه هادی برای سنسورهای نوریواگن پارس سنسورها
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشدپروژه کار آموزی درمورد شرکت برقتا ریخچه شرکت برق منطقه ای باختر : تا قبل از تاسیس شرکت برق منطقه ای باختر استانهای لرستان، همدان و مرکزی تحت پوشش برقهای منـــطقه ای غرب و تهـــران بوده اند، با توجه به گسترش روز افزون شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع و افزایش تعداد مشترکین و بعد مسافت استانهای یاد شده از مراکز شرکتهای فوق الذکر ضرورت امر ایجاب می نمود که شرکتی در محدوده استانهای یاد شده ایجاد گردد. در سال 1362 وزیر محترم وقت نیرو از نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار تاسیس شرکتی به نام شرکت منطقه ای برق باختر گردید که پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 29/2/ 1363تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردید .اساس نامه شرکت مشتمل بر 18 ماده و 6 تبصره در تاریخ 27/8/1363 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی و در تاریخ 12/10/1363 به تایید شورای محترم نگهبان رسید. در نیمه دوم سال 1365 شرکت برق منطقه ای باختر تشکیل که برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان زیر نظر این شرکت به مرکزیت اراک فعالیت خود را آغاز نمود. پیرو بهبود ساختار تشکیلات صنعت برق و به منظور تامین برق مطمئن تر و ارائه سرویس مطلوب تر با رعایت استاندارد های مربوطه اعم از فنی و اقتصادی در جهت تشکیل توزیع نیروی برق استانی و اعلام داوطلبی شرکت برق منطقه ای باختر در راستای سیاستها و اهداف کلی وزارت نیرو و تعیین خط مشی هاو راهنماهای معاونت امور برق وزارت نیرو و شرکتهای توزیع برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان و شرکتهای مشاوره ای مباشر و تاسیساتی وفنی و ساختمانی بتانیر تشکیل گردد.کارآموزی شرکت برق منطقه ای باخترفهرست مطالبتاریخچه شرکت برق منطقه ای باخترفصل اولمعرفی شرکت برق منطقه ای باختر1-1-موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای شرکت1-2-موقعیت استراتژیک1-3-نمودار سازمانیفصل دومعملکرد دفتر برنامه ریزی فنی2-1-برآورد بار2-2-مراحل مختلف برنامه ریزی فنی جهت توسعه شبکه موجود و احداث تجهیزات جدید2-3-مدیریت مصرف2-4-GIS2-5-کیفیت توانفصل سومامکانات، مزایا و معایب شرکت برق منطقه ای باختر3-1-معرفی اجمالی در مورد ساعات کاری شرکت3-2-معایب شرکت3-2-مزایا
دانلود فایل
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشدپروژه کار آموزی بررسی نحوه عملکرد مخابرات در بخش تعمیراتاتصال کابل صفحه کلید دوردیف است . یک ردیف برای صفحه کلید های بااتصال هفت پین و ردیف دیگر برای صفحه کلید های بااتصال ده پین میباشد . بافشار هر کلید مجاز صدای بیپ کوتاهی شنیده می شود. کلیدهای(*،0،#) کلیدهای ردیف صفحه شماره گیر(# ، 0 ، *) درشروع شماره گیری ( دردوحالت پالس و تن) کار نمی کنند . بعدازواردکردن اولین شماره تلفن غیرازصفر، فقط کلید o باز می شود و کلیدهای باقی مانده درصورت فعال بودن شماره گیر تن بعداز دریافت سیگنال16KHz بازمیشود .دریافت سکه بعدی : درصورتی که بخواهید بعداز پایان زمان مکالمه شهری و بادریافت سیگنال16KHz بادریفت سکه دیگری اجازه ادامه مکالمه داده شود . کد 101 رادرحالت برنامه ریزی وارد کنید ( پیش تنظیم = غیرفعال) درصورت نیاز ، تایمر مکالمه شهری (پیش تنظیم = صدوهشتاد ثانیه ) و با زمان بین دو سیگنال 16KHz را تنظیم کنید.( پیش تنظیم = صدونود ثانیه) در پایان زمان و یا بادریافت سیگنال 16KHz صدای بیپ مخصوصی اطلاع میدهد که سیگنال 16KHz دریافت شده و یا زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه اجازه خداحافظی و یادرصورت قعال بودن دریافت سکه بعدی، با انداختن سکه در تلفن در محدوده زمانی ده ثانیه ادامه مکالمات بدهند .سرویس دبیت کارت: باوراد کردن شماره 132( کد سرویس دبیت کارت ) و درپی ان بادریافت سیگنال و یابدون دریافت سیگنال 16KHz ( پیش تنظیم = بدون 16KHz باصدای بیپ مخصوصی شماره گیر تن فعال میشود و سکه به صندوق نمیرود ( مکالمه رایگان است) ( پیش تنظیم = فعال) . بدون محدودیت زمانی (پیش تنظیم = بدون محدودیت تایمر= سی دقیقه ) درپایان مکالمه درصورتی که تایمر فعال باشد ، صدای بیپ مخصوصی ، اطلاع میدهد که زمان به پایان رسیده است و ده ثانیه برای خداحافظی باقی مانده است . باگذاشتن گوشی در بستر گوشی سکه رااز دریچه دریافت، بردارید .سرویسهای رایگان: با وارد کردن شماره تلفن های موجود در لیست سرویسهای رایگان تلفن ،مثل 110 و115 و در پی آن،با دریافت و یا بدون دریافت سیگنال 16 کیلو هرتز(پیش تنظیم=فعال)صدای بیپ مخصوصی اطلاع از شروع مکالمه رایگان می دهد(پیش تنظیم=فعال).با محدودیت زمانی (پیش تنظیم=180 ثانیه).در پایان مکالمه ،صدای بیپ مخصوصی اطلاع می دهد که زمان به پایان رسیده و ارتباط قطع می گردد.وارد کردن شماره ها و یا حذف آنها فقط از طریق اداره پشتیبانی امکان دارد.با گذاشتن گوشی در بستر گوشی سکه را از دریچه دریافت ،بردارید.ادامه مکالمه شهری عادی: در زمان مکالمه بعد از دریافت سیگنال 16 کیلو هرتز اول در صورتیکه سیگنال 16 کیلو هرتز دیگری در محدوده زمانی تنظیم شده(پیش تنظیم=190 ثانیه)نرسیده با صدای بیپ مخصوصی مکالمه قطع می گردد،مگر وضعیت زیر فعال باشد،با دریافت سکه بعد از دریافت سیگنال16 کیلو هرتز و یا اتمام تایمر شهری (پیش تنظیم=180 ثانیه،غیر فعال).محدودیت تعداد شماره های تلفن: با وارد کردن حداکثر 8 رقم (پیش تنظیم=8 رقم)، و با اتمام زمان پیش تنظیم=10 ثانیه) برای وارد کردن آخرین کلید،صفحه کلید قفل می شود و در صورت دریافت سیگنال 16 کیلو هرتز شماره گیر تن فعال می شود (پیش تنظیم=فعال).فهرست مطالببررسی نحوه عملکرد مخابرات دربخش تعمیراتفصل اول : تلفن سکه ای تکتابخش اولشرح مدارصفحه کلیددریافت سکه ی بعدیسرویس دبیت کارتسرویس های رایگانمکالمه ی شهری عادیمحدودیت تعداد شماره های تلفنتنظیم برد حس سکهبخش دوممکانیزم مدار تشخیص سکهمدار اصلیبخش سومبرنامه ریزیفعال و غیر فعال کردن برخی از خصوصیات تلفنعیب یابی و رفع عیبعیب یابی بر اساس روشن شدن LED و صدای بوقفصل دوم: تلفن سکه ای تکتا طرح قدیمفصل سوم: سوییچینگفصل چهارم: شرحی درباره ی انواع ارتباطات